Browsing

Nov20th

6 grudnia 2018 “Boso czy na puentach?”

6 grudnia 2018 “Boso czy na puentach?” - spotkanie*

06 grudnia godz. 17.30-18.30 czwartek Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m. st. Warszawy Przystanek Książka ul. Grójecka 42 Warszawa (Ochota),  Boso czy na puentach?” Spotkanie z Barbarą Sier – Janik prowadzi Maria Stokłosa

Spotkanie dwóch indywidualności, dwóch pokoleń, dwóch różnych światów tańca - czy naprawdę tak wiele je dzieli? Motyw przewodni spotkania stanowią książki: "Post Modern Dance" Barbary Sier-Janik, „Terpsychora w tenisówkach” Sally Banes oraz  “Dzieje baletu” Tacjanny Wysockiej.

Sier–Janik Barbara - pedagog, tancerka. Przewodnicząca Sekcji Tańca i Baletu Związku Artystów Scen Polskich (ZASP)  i zastępca przewodniczącej rady programowej ds. tańca Instytutu Muzyki i Tańca. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie w 1966 roku. W latach 1966-1986 była tancerką i pierwszą solistką Baletu Teatru Wielkiego w Warszawie. W 1983 roku ukończyła studia na Wydziale Pedagogiki Tańca Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W 2008 roku otrzymała tytuł doktora sztuk teatralnych w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej ( PWST) w Krakowie . Od 2007 roku jest wykładowcą tańca klasycznego na Wydziale Teatru Tańca w PWST, powstałym we współpracy ze Śląskim Teatrem Tańca.W latach 1986-1997 była nauczycielem tańca klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie, a w latach 1984-2001 − wykładowcą tańca klasycznego i nowoczesnego na Akademii Muzycznej w Warszawie. Jest autorką książki Post modern dance – Zarys problematyki, twórcy i techniki − wydanej w 1995 roku przez Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie – a także raportu o edukacji zawodowej w zakresie tańca, przygotowanego na I kongres Tańca w Warszawie (2011). W 2000 roku została umieszczona na liście Ekspertów Oświaty Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w dziedzinach tańca klasycznego i współczesnego. W maju 2011 roku z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca została wyróżniona specjalną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Stokłosa Maria - Choreografka i tancerka. Ukończyła choreografię w School for New Dance Development (SNDO) w Hogeschool voor de Kunsten w Amsterdamie oraz wydział tańca współczesnego w London Contemporary Dance School at The Place. Występowała między innymi w Berlinie, Nowym Jorku, Brukseli, Barcelonie, Buenos Aires i Kopenhadze. Jako choreografka współpracowała m.in. z reżyserem Andrzejem Chyrą przy produkcji opery „Czarodziejska Góra” Pawła Mykietyna. W 2010 roku podczas Expo w Szanghaju zaprezentowała swój spektakl „Zatańczmy Chopina“, stworzony wspólnie z Januszem Stokłosą na zamówienie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Członkini międzynarodowej sieci choreografów Advancing Peforming Arts Project (APAP). W ostatnich latach w swojej pracy twórczej artystka wykorzystuje różnorodne metody tanecznej improwizacji, przygotowując przedstawienia i biorąc udział w spektaklach całkowicie improwizowanych oraz powstałych w oparciu o improwizację strukturalną. W 2013 r. wraz z grupą kilkunastu choreografów powołała do życia Centrum w Ruchu – kolektyw oraz miejsce dla eksperymentalnej choreografii w Warszawie. Organizuje warsztaty i rezydencje choreograficzne w Domu Pracy Twórczej Burdąg. Jako edukatorka współtworzyła z Iloną Trybułą Laboratorium improwizacji, prowadziła także autorski program edukacyjny Lab Nowego Tańca oraz była opiekunką artystyczną projektów dla młodych choreografów: “Kilka kroków do Lutosławskiego” oraz „Choreo – Lab- Warsaw-Zurich. Prowadzi zajęcia w Szkole Pedagogów Teatru przy Instytucie Teatralnym oraz w Warsaw Dance Department.

*KLAUZULA zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika  projektu “Taniec w bibliotece - la danza i el baile”.

Każdy uczestnik biorący udział w wydarzeniach projektu wyraża zgodę na rozpowszechnianie, przez organizatorów i partnerów projektu Taniec w bibliotece - la danza i el baile” w celach dokumentacji i promocji, swojego wizerunku na zdjęciach i filmach zrealizowanych podczas wydarzeń  projektu, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art.81 ustawy z dnia 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90, poz.631, z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik wydarzeń projektu informuje organizatorów przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

 

 

 

Nov20th

05 grudnia 2018 “Taniec zapisany kamerą - od klasyki do współczesności”

05 grudnia 2018 “Taniec zapisany kamerą - od klasyki do współczesności” spotkanie*

05 grudnia godz. 17.00-18.00 środa  Multimedialna Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży nr LVI NAUTILUS ul. Pancera 18 Warszawa ( Białołęka)  “Taniec zapisany kamerą - od klasyki do współczesności spotkanie z Elwirą Piorun

Z górą 80 płyt dvd poświęconych tematyce tanecznej zgromadzonych w Nautilusie to wyjątkowa możliwość spotkania z tancerzami i zespołami światowej sławy, reprezentujących techniki klasyczne i współczesne. Jak się wśród nich rozeznać, co wybrać i dlaczego? Wśród omawianych nagrań znajdą się m.in. “Picasso and Dance”, balet “Don Kichot”, balet “Kopciuszek”, portrety artystów Alicji Alonso, Rudolfa Nuriejew, spektakle wiodących zespołów baletowych świata. Ilość miejsc ograniczona!

UWAGA! Prosimy o zapisy pod numerem telefonu 22 614 60 80 - biblioteka multimedialna Nautilus.

Piorun Elwira - tancerka, pedagog, choreografka. Absolwentka warszawskiej szkoły baletowej i pedagogiki tańca na Akademii Muzycznej im. Fryderyka w Warszawie. Długoletnia solistka Teatru Wielkiego − Opery Narodowej w Warszawie. Tańczyła w choreografiach Georges’a Balanchine’a, Maurice’a Bѐjarta, Matsa Eka, Teresy Kujawy, Witolda Grucy i innych. Przez osiem lat (1990-1997) występowała w głównych partiach tanecznych produkcji realizowanych w Niemczech w Hagen i Dortmundzie. W 2005 roku wraz z Włodzimierzem Kaczkowskim założyła Teatr Tańca Zawirowania. Autorka licznych choreografii i spektakli tańca, współorganizatorka Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca Zawirowania. Jest znakomitym przykładem przejścia, jakiego do świata tańca współczesnego dokonać mogą tancerze z wykształceniem i doświadczeniem klasycznym. Piorun ma za sobą pracę w teatrach operowych, poprzez teatr tańca opierający się głównie na technice modern, aż do założenia własnej grupy, czerpiącej z technik contemporary dance i jazzowych.

*KLAUZULA zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika  projektu “Taniec w bibliotece - la danza i el baile”.

Każdy uczestnik biorący udział w wydarzeniach projektu wyraża zgodę na rozpowszechnianie, przez organizatorów i partnerów projektu Taniec w bibliotece - la danza i el baile” w celach dokumentacji i promocji, swojego wizerunku na zdjęciach i filmach zrealizowanych podczas wydarzeń  projektu, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art.81 ustawy z dnia 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90, poz.631, z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik wydarzeń projektu informuje organizatorów przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

Nov20th

01 grudnia 2018 “Danza - taniec hiszpański to nie tylko flamenco”

01 grudnia 2018 “Danza - taniec hiszpański to nie tylko flamenco” wyklad performatywny*

01 grudnia godz. 11.30-13.00 sobota Instytut Cervantesa - sala de actos ul. Nowogrodzka 22 Warszawa (Śródmieście) wykład performatywny “Danza - taniec hiszpański to nie tylko flamenco” - Małgorzata Matuszewska z udziałem tancerekTeatru Tańca NTF (Łucznik Karoliny i Teodorczyk Agaty)

Stereotypowy obraz hiszpańskiego tańca to obraz tancerki flamenco koniecznie ognistej i cygańskiego pochodzenia - kiczowata wizja, która przesłania różnorodność sztuki hiszpańskiego tańca. Bogactwo specjalistycznej literatury hiszpańskiej wobec skromnej ilości prac w języku polskim,  poświęconych tematyce tańca hiszpańskiego.

Matuszewska Małgorzata tancerka, choreografka i instruktorka tańca hiszpańskiego, założycielka NTF Teatr Tańca oraz Fundacji Tradycji i Transformacji Sztuki. Autorka wielu spektakli tanecznych m.in “Infantka wedle Kantora” - zwycięskiego projektu w kategorii “grupa” na ogólnopolskim konkursie tańca współczesnego " Rezydencja - Premiera", projektów artystycznych m.in. “Bolero Feel project in progress”  i edukacyjnych m.in. “Hiszpańskie Rytmy - taniec hiszpański dla dzieci”. Prekursorka tańca flamenco w Warszawie, którym zajmuje się od 1990 roku. Tańca hiszpańskiego uczyła się u czołowych artystów scen Hiszpanii. Uczestniczyła w szkoleniach z różnorodnych technik tańca i teatru. Brała udział w licznych kursach historii tańca hiszpańskiego, którą zajmuje się intensywnie od 2010r.  Autorka artykułów i tekstów poświęconych tematyce tanecznej m.in. “Taniec w warszawskich bibliotekach” (2018r.), “Tropem Carmen, tytułowej bohaterki opery Bizeta” (2013r.). W latach 2004-2013 prowadziła własną szkołę tańca Studio Tańca NTF, aktualnie uczy tańca hiszpańskiego w Instytucie Cervantesa w Warszawie. Występuje z artystami flamenco, muzyki klasycznej, tancerzami i zespołami różnych technik tańca. Prezentowała autorskie choreografie na festiwalach tańca i konferencjach muzycznych. Współpracowała jako tancerka i choreograf z teatrem, operą i telewizją. Związana z Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i Związkiem Artystów Scen Polskich ZASP (aktualnie pełni funkcję wiceprzewodniczącej Sekcji Tańca i Baletu ZASP).

Teatr Tańca NTF (TT NTF) - autorski teatr tańca Małgorzaty Matuszewskiej  założony w 2000 r. Teatr nie posiada stałego zespołu, artyści zapraszani są do udziału w poszczególnych spektaklach. Projekty TTNTF prezentowane były na licznych festiwalach sztuki min. Taneczne Konfrontacje Europejskie Zawirowania, Festiwal Sztuki Współczesnej Rozdroże w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Flamenco „Duende" w Poznaniu, Festiwal Sztuki Niezależnej Re:wizje w Warszawie, Warszawska Scena Tańca, Gdański Festiwal Tańca, Warszawskie Dni F.G. Lorki. i wielu innych. Spektakle TTNTF charakteryzuje łączenie elementów różnych kultur w jeden, spójny środek wyrazu - w sferze tańca, teatru i muzyki. NTF Teatr Tańca Małgorzaty Matuszewskiej nie ma podobnego do siebie przedstawiciela na rynku polskim. TT NTF korzysta z tańca flamenco jako jednego z wielu środków wyrazu, z połączenia których buduje charakterystyczny dla siebie, wyjątkowy język wypowiedzi artystycznej. Spektakle TTNTF często inspirowane są dziełami plastycznymi i stanowią rodzaj dialogu z interpretowanym dziełem i jego twórcą, jak np. spektakl Camille Claudel - Kyojo (zrealizowany dla Festiwalu Rozdroże 2002) wprowadzał dialog pomiędzy współczesnym tańcem japońskim butoh a tańcem hiszpańskim, spektakl Infantka wedle Kantora (zrealizowany na drodze wygranej w kategorii grupa na ogólnopolskim konkursie tańca współczesnego Rezydencja Premiera 2009 organizowanym przez gdański Klub Żak) odnosił się do tematu Infantki w twórczości wybitnego współczesnego twórcy teatru i plastyki, Tadeusza Kantora. Najnowszą choreografią TT NTF jest “Bolero de Ravel”.

*KLAUZULA zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika  projektu “Taniec w bibliotece - la danza i el baile”.

Każdy uczestnik biorący udział w wydarzeniach projektu wyraża zgodę na rozpowszechnianie, przez organizatorów i partnerów projektu Taniec w bibliotece - la danza i el baile” w celach dokumentacji i promocji, swojego wizerunku na zdjęciach i filmach zrealizowanych podczas wydarzeń  projektu, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art.81 ustawy z dnia 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90, poz.631, z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik wydarzeń projektu informuje organizatorów przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

 

 

Nov20th

29 listopada 2018 “Dlaczego warto czytać o tańcu?“

NTF NEWS No Tags View post

29 listopada 2018 “Dlaczego warto czytać o tańcu?“ spotkanie*

29 listopada godz.17.30-18.30 czwartek Biblioteka Instytutu Muzyki i Tańca przy ulicy Aleksandra Fredry 8 Warszawa  (Śródmieście) “Dlaczego warto czytać o tańcu?spotkanie z Hanną Raszewską-Kursą

Taniec widziany od strony pióra i klawiatury, o tym, czego w dwóch słowach ująć się nie da i o tym, co bez książek zostałoby zapomniane. Wśród omawianych tytułów znajdą się m.in. "Polskie artystki awangardy tanecznej. Historie i rekonstrukcje" red. Joanna Szymajda, "Powrót (do) przyszłości" red. Mateusz Szymanówka, "Teoria tańca w polskiej praktyce" autorstwa Hanny Raszewskiej-Kursy oraz jedna z najświeższych pozycji na rynku wydawniczym: "Taniec w Warszawie - społeczeństwo, edukacja, kultura. Wydawnictwo pokonferencyjne Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2018".

Podczas spotkania istnieje możliwość zakupu publikacji autorstwa Hanny Raszewskiej-Kursy.

Raszewska-Kursa Hanna - absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego (2006) i Podyplomowych Studiów Teorii Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (2011). W 2011 r. ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu na poziomie zaawansowanym prowadzone przez prof. dr. hab. R. Langego i mgr U. Loba-Wilgocką. Od 2016 roku doktorantka Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Wykładowczyni teorii tańca (UMFC) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecki Instytut Kultury). Krytyczka i publicystka (m.in. taniecPOLSKA.pl, „nietak!t Inne strony teatru”, teatralny.pl, „Pulse Dance”, „Studia Choreologica”). Finalistka III Ogólnopolskiego Konkursu im. A. Żurowskiego na recenzje teatralne dla młodych krytyków.Wykładowczyni teorii tańca i historii tańca, badaczka, krytyczka. W 2014 r. nakładem Wydawnictwa UMFC ukazała się publikacja zbiorowa w jej opracowaniu Tańcząc piórem. Nauka w służbie Terpsychory. W 2015 r. Fundacja Ciało/Umysł wydała publikację Warszawska Scena Tańca 2007-2015. Dance and Family (koncepcja: E. Kozak, H. Raszewska, tekst: H. Raszewska). W 2018 r. w ramach programu wydawniczego Instytutu Muzyki i Tańca  ukazała się nakładem wydawnictwa Universitas jej książka Teoria tańca w polskiej praktyce, którą napisała w ramach stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W listopadzie wyjdzie pod jej redakcją monografia: Taniec w Warszawie - społeczeństwo, edukacja, kultura. Wydawnictwo pokonferencyjne Centrum Sztuki Tańca w Warszawie 2018 (wyd. Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’).

*KLAUZULA zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika  projektu “Taniec w bibliotece - la danza i el baile”.

Każdy uczestnik biorący udział w wydarzeniach projektu wyraża zgodę na rozpowszechnianie, przez organizatorów i partnerów projektu Taniec w bibliotece - la danza i el baile” w celach dokumentacji i promocji, swojego wizerunku na zdjęciach i filmach zrealizowanych podczas wydarzeń  projektu, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art.81 ustawy z dnia 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90, poz.631, z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik wydarzeń projektu informuje organizatorów przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

 

Nov20th

28 listopada 2018 “Literackie inspiracje w tańcu - Carmen” wykład performatywny

28 listopada 2018 godz.17.00-18.00 “Literackie inspiracje w tańcu - Carmen” wykład performatywny*

miejsce: Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr.26 Kulturoteka Błękitna ul. Błękitna 32 Warszawa (Wawer) “Literackie inspiracje w tańcu - Carmen” wykład performatywny prowadzi Małgorzata Matuszewska

Pierwowzorem literackim słynnej opery Bizeta pt. Carmen było opowiadanie francuskiego pisarza Prospera Merimméego. Oba dzieła zapoczątkowały istną lawinę artystycznych interpretacji w świecie sztuki opery, tańca i filmu. Oprócz tytułowej Carmen Prospera Merimméego, zostaną zaprezentowane książki: autobiografia “Ja, Maja Plisiecka” oraz “Rękopis znaleziony w teatrze - Akcja choreograficzna według Jana Potockiego, jej teksty i konteksty” Rafała Augustyna.

Matuszewska Małgorzata tancerka, choreografka i instruktorka tańca hiszpańskiego, założycielka NTF Teatr Tańca oraz Fundacji Tradycji i Transformacji Sztuki. Autorka wielu spektakli tanecznych m.in “Infantka wedle Kantora” - zwycięskiego projektu w kategorii “grupa” na ogólnopolskim konkursie tańca współczesnego " Rezydencja - Premiera", projektów artystycznych m.in. “Bolero Feel project in progress”  i edukacyjnych m.in. “Hiszpańskie Rytmy - taniec hiszpański dla dzieci”. Prekursorka tańca flamenco w Warszawie, którym zajmuje się od 1990 roku. Tańca hiszpańskiego uczyła się u czołowych artystów scen Hiszpanii. Uczestniczyła w szkoleniach z różnorodnych technik tańca i teatru. Brała udział w licznych kursach historii tańca hiszpańskiego, którą zajmuje się intensywnie od 2010r.  Autorka artykułów i tekstów poświęconych tematyce tanecznej m.in. “Taniec w warszawskich bibliotekach” (2018r.), “Tropem Carmen, tytułowej bohaterki opery Bizeta” (2013r.). W latach 2004-2013 prowadziła własną szkołę tańca Studio Tańca NTF, aktualnie uczy tańca hiszpańskiego w Instytucie Cervantesa w Warszawie. Występuje z artystami flamenco, muzyki klasycznej, tancerzami i zespołami różnych technik tańca. Prezentowała autorskie choreografie na festiwalach tańca i konferencjach muzycznych. Współpracowała jako tancerka i choreograf z teatrem, operą i telewizją. Związana z Centrum Sztuki Tańca w Warszawie i Związkiem Artystów Scen Polskich ZASP (aktualnie pełni funkcję wiceprzewodniczącej Sekcji Tańca i Baletu ZASP).

*KLAUZULA zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika  projektu “Taniec w bibliotece - la danza i el baile”.

Każdy uczestnik biorący udział w wydarzeniach projektu wyraża zgodę na rozpowszechnianie, przez organizatorów i partnerów projektu Taniec w bibliotece - la danza i el baile” w celach dokumentacji i promocji, swojego wizerunku na zdjęciach i filmach zrealizowanych podczas wydarzeń  projektu, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art.81 ustawy z dnia 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90, poz.631, z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik wydarzeń projektu informuje organizatorów przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

 

 

 

Nov20th

24 listopada 2018 Inauguracja Projektu

24 listopada 2018 Inauguracja Projektu “Taniec w bibliotece - la Danza i el Baile” *

miejsce: Biblioteka Multimedialna Start - Meta  ul. Szegedyńska 13A Warszawa ( Bielany)

11.30 – 11.50 Inauguracja Projektu, zapowiedź  wydarzeń projektu, prezentacja pokonferencyjnej publikacji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie "Taniec w Warszawie. Społeczeństwo, edukacja, kultura".

11.50 – 12.30 “Taneczna Fala - czym jest taniec?” performance taneczny i otwarta dyskusja Czym jest taniec? Dyskusja o swobodnym, nie akademickim charakterze, do której zapraszamy wszystkich chętnych. W Tanecznej Fali wezmą udział artystki i artyści różnych technik tańca (Adamczyk Marcin, Cholewicka Emilia, Duwadzińska Kalina, Hanff Sylwia, Matuszewska Małgorzata), którzy po zaprezentowaniu performance, wezmą udział w dyskusji z odbiorcami wydarzenia.

12.30 – 13.30 “Spleceni rytmem - tango argentyńskie i hiszpańskie bailes de negros” - otwarta lekcja tanga argentyńskiego wzbogacona opowieścią o tym, jak jeden rytm połączył wiele kultur. Polecana książka “Historia Tanga dla początkujących i zaawansowanych” autorka Ewy Stala.  Lekcję prowadzi Marcin Adamczyk

Adamczyk Marcin - tancerz i instruktor tanga argentyńskiego i salsy, muzyk i kompozytor, założyciel zespołu muzycznego Banda Virtual. W latach 1991-95 kształcił się w Prywatnym Konserwatorium Muzycznym Janusza Raczyńskiego w Warszawie, w klasie gitary klasycznej. Tangiem argentyńskim zajmuje się profesjonalnie od 1997r. W 1999 r. założył pierwszy w Polsce zespół salsowy - Tango Real. Jako tancerz, muzyk i kompozytor współpracował z warszawskimi teatrami: Teatrem Dramatycznym, Teatrem Narodowym,Teatrem Nowym, Teatrem Żydowski. Od lat promuje tango argentyńskie m.in. na Festiwalu Singera w Warszawie - prelekcja na temat związków kultury żydowskiej z rozwojem tanga w przedwojennej Polsce. Jako instruktor tango argentino współpracował z licznymi szkołami tańca, w latach 2001-2003 z Międzynarodowymi Warsztatami Tańca w Poznaniu. Szerokiej publiczności znany m.in. z  teledysku zespołu Kult pt. "Madryt".

*KLAUZULA zgody na wykorzystanie wizerunku uczestnika  projektu “Taniec w bibliotece - la danza i el baile”.

Każdy uczestnik biorący udział w wydarzeniach projektu wyraża zgodę na rozpowszechnianie, przez organizatorów i partnerów projektu Taniec w bibliotece - la danza i el baile” w celach dokumentacji i promocji, swojego wizerunku na zdjęciach i filmach zrealizowanych podczas wydarzeń  projektu, w których dobrowolnie uczestniczył zgodnie z art.81 ustawy z dnia 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. z 2006r. nr 90, poz.631, z późniejszymi zmianami). W przypadku braku takiej zgody uczestnik wydarzeń projektu informuje organizatorów przed rozpoczęciem imprezy, w której dobrowolnie uczestniczy.

 

Nov20th

“Taniec w bibliotece - la Danza i el Baile” informacje ogólne

“Taniec w bibliotece - la Danza i el Baile” - informacja ogólna

 

autorka projektu: Małgorzata Matuszewska

 

realizacja: Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki z Warszawy / Teatr Tańca NTF

 

organizatorzy: Instytut Cervantesa w Warszawie / Centrum Sztuki Tańca w Warszawie / Fundacja Artystyczna PERFORM / Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

 

partnerzy: Biblioteka Publiczna w dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, Biblioteka Publiczna im. Stanisława Staszica w dzielnicy Bielany m.st. Warszawy, Biblioteka Publiczna w dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, Biblioteka Publiczna im. Zygmunta Jana Rumla w dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy, Biblioteka Publiczna w dzielnicy Wawer m.st. Warszawy, Instytut Muzyki i Tańca, Big Book Café

 

czas realizacji: 24 listopada - 15 grudnia  2018

 

Projekt “Taniec w bibliotece - la Danza i el Baile”  to spotkania z wyjątkowymi książkami i osobowościami warszawskiego świata tańca. Głównym założeniem projektu jest podkreślenie i wzmocnienie obecności tańca w bibliotekach publicznych m.st. Warszawy a także przybliżenie beneficjentom projektu zjawiska tańca w szerokim jego spektrum ze szczególnym uwzględnieniem świata tańca hiszpańskiego. Projekt stawia silny akcent na zapoznanie czytelników z ofertą wydawniczą z dziedziny tańca, jej najnowszymi i najbardziej wartościowymi pozycjami oraz zasobami zbiorów związanych z tematyką taneczną zgromadzonych w bibliotekach publicznych Warszawy. Bezpośrednim impulsem do realizacji projektu był referat “Taniec w warszawskich bibliotekach” Małgorzaty Matuszewskiej zaprezentowany na konferencji "Taniec w Warszawie. Społeczeństwo, edukacja, kultura" w Centrum Sztuki Tańca w Warszawie.

W czasie trwania projektu placówki partnerskich bibliotek zaprezentują swoje zbiory związane z tematyką taneczną. W wymienionych placówkach zostaną również zaprezentowane wybrane pozycje o tematyce tanecznej ze zbiorów biblioteki Instytutu Cervantesa w Warszawie.

 

Kilka słów odnośnie tytułu projektu “Taniec w bibliotece - la Danza i el Baile

W języku hiszpańskim występują dwa terminy na określenie tańca:  la danza i el baile.  Wyjaśniając w dużym uproszczeniu różnice pomiędzy wymienionymi terminami, można przyjąć dwie perspektywy. Pierwsza to często stosowane rozróżnienie:  la danza w odniesieniu do szerokiego zjawiska tańca,  el baile stosowane w szczególności dla tańca flamenco. W drugiej la danza stosuje się w odniesieniu do technik akademickich , el baile w odniesieniu do technik naturalnych / swobodnych. Wpisując oba terminy w tytuł projektu, pragniemy nie tylko podkreślić wyraźny akcent hiszpański, ale również zaznaczyć występującą przez wieki opozycję pomiędzy tym, co wystudiowane a tym, co swobodne w materii tańca. Opozycję niezwykle twórczą i stanowiącą impuls do rozwoju sztuki tanecznej oraz powstawania nowych technik tego wyjątkowego zjawiska, jakim jest taniec.

 

Projekt “Taniec w bibliotece - la Danza i el Baile”  jest realizowany w ramach programu Centrum Sztuki Tańca w Warszawie – Laboratorium. Twórczynią jego pierwszej odsłony jest Małgorzata Matuszewska reprezentująca Fundację Tradycji i Transformacji Sztuki. Głównym Partnerem Projektu jest Instytut Cervantesa w Warszawie. Projekt współfinansuje m.st. Warszawa.

 

Idea Laboratorium środowiskowego

Laboratorium środowiskowe realizowany w ramach programów społecznych w CST jest skupione m.in. na integracji środowiska warszawskich organizacji pozarządowych oraz indywidualnych osób związanych z tańcem w Warszawie (praktycy/ki, teoretycy/ki, menadżerowie/ki, kuratorzy/ki, animatorzy/ki kultury).

Poprzez laboratoria artyści/ki mają szansę m.in.  zaprezentować swoje indywidualne pomysły, nawiązać współpracę z innymi warszawskimi twórcami, wypracować modele wspólnego funkcjonowania i rozwoju sztuki tańca w różnych odsłonach w Warszawie. Pierwsze Laboratorium środowiskowe w roku 2018 jest realizowane przez Małgorzatę Matuszewską reprezentującą Fundację Tradycji i Transformacji Sztuki poprzez autorski projekt „Taniec w bibliotece - La Danza i el Baile”.

 

Mar7th

Taller de baile para los niños

NTF WARSZTATY, NEWS No Tags View post

DESDE 14 DE MARZO HASTA 20 DE JUNIO 2018 13 CLASES DURANTES  50 MINUTOS

LOS MIERCOLES 17.00-17.50

Un taller de baile español para niños de 6 (cumplidos) a 9 años. Durante el curso los participantes se faimiliarizan con las báses del baile flamenco y con elementos de otros bailes de España (clásico y folclórico), aprenden el vocabulario español relacionado con el mundo de baile asi como fragmentos de canciones españolas. Van a realizar unas tareas plásticas relacionadas con el tema del taller y conocerán algunos detalles de la cultura española.
Empezamos nuestras clases con un cuento flamenco "Ole Sardina!!!" para bailar, cantar y disfrutar su historia: "En el barrio del Quejío la música es una vecina más. Teo es un tímido gato de callejón que vive allí con su familia, los Sardina.

Reservas e información: warsztat@ntf.pl; tlf.: 603 648 109.
Pagos: transferencia a la cuenta bancaria del Instituto Cervantes:
69 1240 5950 1111 0000 4767 2781, o mediante tarjeta en la secretaría del Instituto.

  • De 14 marzo a 20 junio, los miércoles de 17.00 a 17.50 h.
  • Coste: 351 PLN  / 13 sesiones de 50 minutos semanales.
  • Instituto Cervantes (Varsovia) - Salón de danza
    ul. Nowogrodzka 22
    00-511 Warszawa

Małgorzata Matuszewska (Varsovia, Polonia): baila desde que en  1990 asistió a cursos impartidos por reconocidas bailaoras cómo Matilde Coral, Eva la Yerbabuena, Milagros Mangibar, Mercedes Ruiz, Carmen Lanzano, Pastora Galván, Andrés Marín, Antoniete, Alicia Márquez y participó en cursos organizados en el marco de festivales de Arte Flamenco de Mont de Marsan (Francia), Festival de Jerez de la Frontera (España), asistió a clases privadas de bailarines del equipo de Cristina Hoyos en el Museo de Baile Flamenco en Sevilla, etc.. Ha actuado junto a numerosos artistas del flamenco y la música clásica, en teatros, en televisión, radio y en festivales de las artes flamencas. En el año 2000, fundó el teatro de la danza original TT NTF  desde donde ha lanzado inumerables actuaciones y proyectos artísticos.

Feb7th

Bolero de Ravel /Danza Espańola spektakl 19 lutego 2018

NTF TEATR, NEWS No Tags View post

 

NTF Teatr Tańca Małgorzaty Matuszewskiej zaprasza na spektakl taneczny, w ramach którego zostaną zaprezentowane dwie choreografie: Bolero de Ravel i Danza Española. Program trwa 1h, wliczając 15 minut przerwy pomiędzy choreografiami.

19 lutego 2018r. godz.20.30

ul. Belwederska 20/22 budynek Uniwersus scena Teatru tańca Zawirowania / Teatr Scena Współczesna

bilety w cenie 35zł do zakupu online na stronie www.kupbilecik.pl

bilety dostępne również w punktach, Warszawa:

SALONY MUZYCZNE RIFF: Plac Konstytucji 5, ul. Bokserska 62a; KSIĄŻNICA POLSKA: ul. Zamieniecka 60, ul. Świętokrzyska 14; KSIĘGARNIE BOOK BOOK: ul. Piękna 31/37, ul. Wiejska 14, ul. Hoża 29/31; KSIĘGARNIE PWN: ul. Krakowskie Przedmieście 62, ul. Nowoursynowska 161

Premiera warszawska choreografii  Danza Española obejmuje pięć kompozycji tanecznych zrealizowanych w różnych technikach tańca bazujących na elementach tańca hiszpańskiego: poczynając od form dawnych, poprzez flamenco i stylizowane formy tańca hiszpańskiego, kończąc na fuzji z tańcem współczesnym. Całość kompozycji pozostaje w dialogu z wizualami obrazów filmowych. Choreografia do utworu Bolero de Ravel miała premierę 25 listopada 2017 w ramach Europejskich Konfrontacji Tanecznych Zawirowania w Warszawie i została entuzjastycznie przyjęta przez widownię. Utwór Maurice’a Ravela jest stylizacją tańca hiszpańskiego o tej samej nazwie - bolero. Został skomponowany w 1928r. dla zespołu baletowego Idy Rubinstein, choreografię przygotowała Bronisława Niżyńska - siostra genialnego Wacława Niżyńskiego. Scena przedstawiała taniec Hiszpanki, który rozwija się stopniowo aż jego intensywność jest tak nieodparta, że ulegają mu wszyscy. Małgorzata Matuszewska przekłada oryginalny temat na taniec czterech tancerek, aby zwiększyć jego transowy charakter. Naczelnym elementem kompozycji jest mowa wachlarza, poczynając od perkusyjnych brzmień, poprzez operowanie linią, dynamiką, aż po ukrytą symbolikę. Dominującą techniką taneczną jest kombinacja elementów zaczerpniętych z tańca hiszpańskiego.

choreografia: Bolero de Ravel: Małgorzata Matuszewska; Danza Española: praca zespołowa; kierownik artystyczny: Małgorzata Matuszewska; wizuale do części Danza Española: Andrzej Misiuk.

W wieczorze zaprezentujemy Teatr Tańca NTF w składzie: Łucznik Karolina, Matuszewska Małgorzata, Ochman Anna, Teodorczyk Agata.  Informacje o artystach KLIKNIJ TUTAJ

STRONA SPEKTAKLU BOLERO de RAVEL: KLIKNIJ TUTAJ

STRONA FACEBOOK PROJEKTU BOLERO: KLIKNIJ TUTAJ

 

PATRONAT PROJEKTU INSTYTUT CERVANTESA W WARSZAWIE

PARTNER WYDARZENIA

PRODUKCJA i REALIZACJA

Jan30th

Lekcje Otwarte Taniec Hiszpański 14 lutego 2018

 

Szanowni Państwo,

listy zgłoszeń na lekcje otwarte w dniu 14 lutego 2018 zostały zamknięte. Limit osób został osiągnięty,

zapraszamy na zajęcia regularne od marca 2018.

szczegółowe informacje KLIKNIJ TUTAJ

Zapraszamy na lekcje otwarte do Instytutu Cervantesa w Warszawie, mieszczącego się przy ulicy Nowogrodzkiej 22 (piętro IV sala tańca). Lekcje poprowadzi doświadczona tancerka, instruktorka i choreografka tańca hiszpańskiego, Małgorzata Matuszewska. 

  • 16.45-17.35 taniec hiszpański dla dzieci w wieku 6 - 9 lat
  • 18.00-19.15 taniec hiszpański clasico espanol dla dorosłych
  • 19.30-20.45 taniec flamenco dla dorosłych

Zajęcia prowadzone będą na wszystkich zajęciach od podstaw. Prosimy o zabranie stroju na zmianę, wygodnego, nie krępującego ruchów, mile widziane szerokie, długie spódnice. Buty wygodne, elastyczne, najlepiej typu charakterki.

  • Dla dzieci ramach zajęć zabawy rytmiczne, elementy tańca hiszpańskiego.
  • Taniec Hiszpański dla dorosłych - clasico espanol, to forma łącząca elementy tańca flamenco i tańca klasycznego
  • Taniec flamenco dla dorosłych - podstawowe elementy tańca flamenco wykorzystywane na hiszpańskich fiestas

Lekcja otwarta jest nieodpłatna. Możliwość kontynuacji nauki w ramach płatnych zajęć od 7 marca 2018. Zapraszamy! 

Zapisy na lekcję otwartą oraz pytania prosimy kierować na adres warsztat@ntf.pl

Liczba miejsc ograniczona!

 

Nov20th

Premiera BOLERO

 

ZDJĘCIA Z PREMIERY KLIKNIJ TUTAJ

25 listopada 2017 roku o godz.22.00  Pin Up Studio ul. Nowogrodzka 84/86 Warszawa, w ramach Tanecznych Konfrontacji Europejskich Zawirowania / Taniec Nocą,  zostanie zaprezentowany premierowy pokaz Bolero Maurice’a Ravela w choreografii Małgorzaty Matuszewskiej. W BOLERO wystąpią Agata Teodorczyk, Karolina Łucznik, Anna Ochman i Małgorzata Matuszewska. Choreografia jest częścią projektu Bolero Feel - strona facebook projektu kliknij TUTAJ. Informacje o wydarzeniach Taniec Nocą na stronie Taniec Polska kliknij TUTAJ.

REZERWACJE i BILETY:
Wprowadzamy system „Pay What You Want”
Za udział w wydarzeniu zapłacicie wybraną przez Was sumę dopiero po zakończeniu przedstawienia. Płacicie tyle, ile uznacie za stosowne, w zależności od zasobności portfela i tego, jak podobało Wam się przedstawienie. OBOWIĄZUJE REZERWACJA. ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA.

REZERWACJI DOKONYWAĆ MOŻECIE MAILOWO, wysyłając wiadomość pod adres kasia.zawirowania@gmail.com
W treści wiadomości wpiszcie tytuły spektakli, na które chcecie zarezerwować miejsca.
Warsztaty będą płatne 10 PLN i obowiązywać będzie wcześniejsza rejestracja.

Taniec Nocą, drugi punkt programu Taneczne Konfrontacje Europejskie Zawirowania. Przewodnim motywem muzycznym będzie „Bolero” Ravela. W ramach wydarzeń zapraszamy na:

  • FORMAT ZERO & Michael Getman „Krótka historia wszystkiego”
  • Warsztaty z Asun Noales ( OtraDanza)
  • Teatr Tańca Nie Tylko Flamenco Małgorzata Matuszewska ”BOLERO”
  • Warsztaty z Michaelem Getmanem
  • Compagnie Didier Théron „Bolero”
  • FLASH MOB

Strona facebook wydarzenia KLIKNIJ TUTAJ

BOLERO TTNTF

PRODUKCJA Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki

PATRONAT INSTYTUT CERVANTESA W WARSZAWIE

ZDJĘCIA, PROJEKT PLAKATU I LOGO - PAGAL CREATIVE

WACHLARZE DO PREMIERY I PROJEKTU BOLERO  Z BELLA ARABELLA





Pages


Tags Cloud


Social Networking